15 d’abril 2008

Lleis i urbanisme.

Puc afirmar, que he sigut crític amb l'Ajuntament de Mas de Barberans, respecte a la seva política d'informació d'Urbanisme, més concretament hem refereixo al secretari i l'aparellador municipals. Ho he sigut degut a la mala opinió que m'han transmès molts masovers descontents amb la rigidesa amb l'aplicació de la llei vigent, portada a cap pel consistori. Fins que el 'problema' no es pateix en primera persona és difícil crear-se una opinió. Així que el meu dia va arribar aviat.

La meva primera visita anunciada amb el secretari, el senyor Javier Cabanes Garcia, vaig anar-hi acompanyat amb uns clients. Volien saber si podien rehabilitar unes ruïnes d'un mas i els corrals annexos. Va despatxar la meva consulta amb 2 minuts remitint-me a la llei i res més que a la llei. Els clients, com era d'esperar, van sortir espantats de sentir tots els inconvenients, paperassa i tràmits que s'haurien de fer per què al final alguna administració els pogués denegar la proposta.

Amb aquestes actituds, des de el meu punt de vista, crec que es fomenta als masovers a fer i desfer sense cap control per part de l'Ajuntament. Crec que això és perjudicial per l'Ajuntament, ja que no recapta uns diners amb les llicències d'obres i no té cap control de les edificacions que s'estan fent il·legals (fins que es va fa una revisió de cadastre). Tots sabem, perquè el poble es petit i tothom ens coneixem, les edificacions que s'han fet sense cap permís de l'Ajuntament. És lícit pensar que tothom volem ser iguals davant la llei. Si a una persona que no demana cap permís, se li permet edificar allà on no ho està, l'Ajuntament ho sap i no li diu res. Que hem de pensar els demès quan, vas a l'Ajuntament a demanar un permís (per fer una edificació legal) i el secretari et parla de lleis i et posa problemes per demanar una llicència d'obres.

Per part meva, només demano una mica més de rigor, coherència i tacte alhora d'atendre peticions de ciutadans. Tots sabem que les coses es poden dir de moltes maneres i les formes a vegades son més importants que el fons de la qüestió, sobretot, quan es tracta de treballar de cara al públic.

Afortunadament, ahir vaig anar a l'Ajuntament a parlar amb l'aparellador. Vaig fer-li unes preguntes per començar la tramitació d'un permís d'obres. Hem va resoldre els dubtes, que era el meu objectiu, d'una manera correcta i sense posar cap impediment. Estic convençut, que l'aparellador també vol fer complir les lleis, però el tracte i el to van ser molt diferents. No hem de posar a tots en el mateix sac, quan parlem de l'Ajuntament i més concretament d'aquestes dues persones que estan al capdavant amb el tema d'Urbanisme.